Jak stworzyć własny LUT w Photoshop’ie

Z tego wpisu dowiesz się jak stworzyć własny LUT i do czego można go zastosować oraz jak takie rozwiązanie przyspiesza postprodukcję i oszczędza czas.

Przez długi czas robiłem wizualizacje w taki sposób, że wymagały one później dość złożonej i czasochłonnej postprodukcji. Mieszanie warstw, edycja kolorystyczna, selektywne wyostrzanie, czy “lekkie podmalowywanie szczegółów” oraz wiele innych zabiegów.

Czasami postprodukcja trwała tak długo, że w ekstremalnych sytuacjach musiałem nad nią spędzić więcej czasu niż na tworzeniu wizualizacji i jej wyrenderowaniu. Było to szczególnie dokuczliwe, kiedy chodziło o duże ilości produktów robionych w kilku ujęciach.

Najgorsze jednak było to, że jak klient po roku chciał dodatkowe ujęcie ze starej sceny, to powtórzenie tej samej korekty w PS czasami było już czymś mega irytującym. Po pierwsze musiałem odnaleźć plik z przed roku. Później musiałem otworzyć jeden z nich w PS i sprawdzić co tam zrobiłem. W niektórych przypadkach było tam kilkanaście warstw maskowanych i mieszanych na wszystkie możliwe sposoby. W pewnym momencie powiedziałem dość i zacząłem kombinować co zrobić, aby uprościć tę drogę.

Po wielu eksperymentach doszedłem do wniosku, że najlepszą opcją jest LUT oraz Camera RAW. Dzięki tym dwu narzędziom mogę zautomatyzować postprodukcję. 80% moich wizualizacji wychodzi jako gotowe prosto z VFB. Dbając o szczegóły przy tworzeniu wizualizacji oraz bazując na presetach mam 100% powtarzalność każdego ujęcia. Raz zastosowane ustawione pozwalają mi na realizację wszystkich ujęć w identycznym klimacie.

Moim zdaniem jest to jedno z ciekawszych rozwiązań dla osób, które tworzą wizualizacje, kiedy trzeba przygotować kilka, czy kilkanaście wariantów produktu pod jedno ujęcie. Oszczędza to naprawdę bardzo, bardzo…. dużo czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

.

Najnowsze wpisy

Archiwa

Kategorie